Számlázóprogram kiválasztáshoz útmutató

Számlázó program lenne szüksége? -   
Mi segítünk a választásban

Olvasási időtartam: 7 perc 


Jelenlegi világunkban a számlázás rendkívül fontos része vállalkozásunknak. Nehéz eligazodni egy ilyen információs rengetegben, amely körül vesz bennünket.
Ebben a zajban igyekszünk segíteni a megfelelő szoftver kiválasztásának procedurájában, mellyel növelheti cége hatékonyságát és csökkentheti költségeit.
Érdemes figyelembe venni már a kezdeti lépéseknél is, hogy milyen lehetőségeket kell nyitva hagyni.
Sikeres cég indítás után, a számlázó program, a vállalkozás működéséhez idomulva, a komplexebb igényeket is tudja biztosítani a későbbiekben a modulok bővítésével, fejlesztésével?

Az első részben tekintsünk át egy induló vállalkozást, ahol kis létszámmal vagy akár egyedül kell megoldani minden elvárást, feladatot. 

Hogyan és mi alapján válasszunk programot?

Az egyik legfontosabb szempont, hogy egyszerű és átlátható legyen.
A második, hogy a jogszabályokat folyamatosan követve frissüljön szoftverük, ne kösse le a figyelmüket az állíndó kontrol, amely időveszteséget okoz, így a főfeladatra kevesebb időt és energiát tud fordítani. Érdemes végig gondolni, hogy milyen programot szeretne választani: ingyenes verziót, ahol minden feladat önre hárul, jogszabálykövetés, frissítés figyelés, esetlegesen módosítások alkalmazása vagy egy éves díjat fizető rendszert, ahol mindez biztosított és kérdéseire az ügyfélszolgalat megoldást kínál.
Nem szabad elhamarkodottan dönteni, adjon időt önmagának, hogy az elvárásokat és az adott program lehetőségeit összevetve tudjon dönteni. 

Válaszoljon a kérdésekre és így már pontos igények mellett tud dönteni az Önnek megfelelő szoftver mellett:  

  1. Hány darab számlát szeretnének kiállítani évente?
    Alacsonyabb számlakezelés esetén lehetőség van egy egyszerűbb és kedvezőbb csomag előfizetésére illetve nagyobb mennyiségű számla kezelés esetén ajánlott egy komplex számlakezelő szoftver használata, mely más modulokkal együttműködve a cég adatbázisából is képes számlát előállítani.
  2. Milyen devizanemben  kell számlákat kiállítani? 
    Csak forintban, vagy más devizanemben is? Ha külföldi partnerekkel dolgozik együtt vagy több devizában is folytat tevékenységet, akkor vannak olyan programok melyek lehetővé teszik az egyszerű és pontos deviza számlázást is. 
  3. Egyedül fogja használni  a számlázó programot?   Hány hozzáférésre lesz szüksége?
    Ma már több alternatíva közül lehet választani a piacon található termékek és a fejlesztők által kínált egyedi megoldások közül. Az egy felhasználó által történő szoftver kezeléstől, akár több felhasználói hozzáférést kínáló programokig. A Light csomagról egészen a Pro-ig is fejlődhet. Ezáltal több alkalmazott számára is elérhetőek lesznek a számlázási funkciók.
  4. A számlák adatait szeretné online megosztani a könyvelőjével?   
    Bizonyos termékek lehetővé teszik a számlaadatok egyszerű online megosztását a könyvelővel. Ezzel hatékonyabban és gyorsabban biztosíthatja a könyvelési folyamatokat és kevesebb időt kell fordítania a könyvelői igények kielégítésére. 
  5. Szeretné nyilvántartani, melyik számlát fizették ki és melyiket nem?
    A számlák fizetési státuszának nyilvántartása fontos információt biztosít a korrekt és pontos gazdasági helyzetre, mely a költségvetés tervezését is megkönnyíti.
  6. Saját gépen futó, vagy webes online programot szeretne?  
    A kínálatban mindkét változat elérhető: lehetőség van a szoftvert saját gépen telepíteni, valamint webes online felületen is használni.
  7. Szeretne elektronikus számlát készíteni?  
    Napjainkban legtöbb ügyfél elektronikus számlát igényel a környezettudatosság jegyében és természetesen ennek lehetősége megkönnyíti a munkafolyamatokat, a human erőforrás kezelést és stresszt csökkent. Nem kell idegeskedni, hogy mikor érkezik meg a számla. 
  8. Szeretne egyedi külsőt számláinak?  
    A konfiguráció lehetősége nem csak a marketing egyik főeleme, de ezáltal megkönnyíti a könyvelők és partnerek azonosítását, mely eliminálja az időveszteséget is. 
  9. Előleg számla, proforma számla kiállítása szükséges?  
    Előleg számlák és proforma számlák generálása sok esetben elkerülhetetlen. Új partnerek részére vagy részteljesítésre is alkalmazható. 
  10. A biztonsági mentés hogyan és ki által történik?  
    Bizonyos termékek rendelkeznek biztonsági mentési funkcióval, amelynek segítségével adatait megóvhatja. A jó szoftver tájékoztatást nyújt a biztonsági mentési folyamatokról és ajánlja a rendszeres mentés elvégzését. 

Ajánlásunk:  

Ha mindezeket figyelembe veszi a Dolphin InvoicePro Light programja (  https://dolphin.hu/ugyviteli-szoftverek/szamlazo-program  ) egy felhasználóbarát számlázási megoldást kínál Önnek, amelyet kisvállalkozások és kezdő vállalkozások számára terveztek. Ez a számlatípus egyszerűen kezelhető és felhasználóbarát funkciókkal rendelkezik. Az InvoicePro Light lehetővé teszi a számlák gyors és hatékony kiállítását. Emellett támogatja a számlák nyomtatását és PDF formátumban történő exportálását is. Frissítéseket tud letölteni, mely a jogszabályoknak mindig eleget tesz. Nem utolsó sorban egy hatékony és ügyfélbarát support is megtalálható a háttérben. 

Előnyei:  

  • időt takarít meg,
  • költséget spórol 
  • erőforrást csökkent,
  • postaköltséget minimalizál 
  • a hagyományos papírmunkát eliminálja 
  • a logóval egyedivé és könnyen felismerhetővé teszi a számláit 

  Jó kalandozást és sikeres választást kívánunk!  

 Következő bejegyzésünkben a kkv-szektor olyan szegmensének szeretnénk segíteni, akik már komplexebb folyamatokat szeretnének kezelni. 

Vissza a többi BLOG-hoz