2016. január 1-től minden elektronikus számlázó programnak rendelkeznie kell a fenti elnevezésű menüponttal, amelynek segítségével helyszíni ellenőrzés során a NAV munkatársai listát tudnak készíteni a programban kiállított számlákról. A lekérdezett lista egy speciális XML fájlba kerül.

A lekérdezés NEM online, kizárólag helyben indítható, nincs közvetlen adatkapcsolat a NAV-val mint például a pénztárgépek esetében. A listába csak olyan adatok kerülnek, amelyek a kiállíott számlákon szerepelnek, vagy az adott számla tulajdonságait meghatározzák.

Két fajta lista készíthető. A lekérdezés indításakor van lehetőség meghatározni, hogy adott időszakra, vagy adott számlasorszám tartományba tartozó számlákat szeretnénk megjeleníteni. Útmutató az adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatási funkció használatáról. Vonatkozó jogszabály: 23/2014. (VI.30) NGM rendelet