számlázó program választása
Hogyan válasszunk számlázó programot?

A jól végzett munka gyümölcse az, amikor végre kiállíthatom számlámat az elvégzett munkáról. Tapasztalatom szerint ez a gyümölcs azonban sokak számára olykor „kicsit sárga, kicsit savanyú”, mert a számla elkészítése állandó gondot okoz. Sok olyan céggel találkoztam ahol, ha egy kicsit több energiát fektetnek a számlázó program kiválasztásába, rengeteg bosszúságtól megkímélhették volna magukat. (Egy konkrét esetet hamarosan részletesen is leírok. Ígérem tanulságos lesz!) Választani azonban nem egyszerű. Ma reggel a legnépszerűbb kereső oldalon, közel jelenleg 102 ezer találatot kaptam a „számlázó program” kifejezésre. Ezzel el is érkeztünk az első általános hibához.

A jó marketing nem egyenlő a jó számlázó programmal!

 

Sokan azt feltételezik, hogy a találati oldal első oldaláról kell programot (vagy bármi mást) választaniuk. Úgy gondolják, ami jó, az biztosan elől lesz a listában. Én másként gondolom. Legalább az első 3-4 oldalnak mindig adjunk esélyt. A jó marketing nem egyenlő a jó programmal. Arról nem is beszélve, hogy a számlázó programok esetében nagyon cég függő lehet, hogy kinek mire van szüksége, kinek mi a valóban jó program.

A második leggyakoribb hiba, hogy az elvárt igények nincsenek összegezve. Én szinte mindig listát írok. Sokaknak régi módi, de nagyszerű megoldás. A lista két dologban segít: egyrészt irányítja, hatékonyabbá teszi keresésem a weblapokon, másrészt segít racionális döntést hoznom. Hogy milyen szempontokat vegyek figyelembe a lista elkészítésekor, arra egy következő bejegyzésben külön kitérek. Ha a kész a listám, jöhet a keresés. Soha nem szabad egy lépésben egy találatra szűkíteni. Az utolsó körre legalább 3 jelöltet hagyok. Azt a hármat, amely minimális kompromisszumra kényszerít a listámhoz képest.

Harmadik tipikus hiba, hogy valamilyen jellemzője miatt (mert szép, mert olcsó, mert „akciós”…stb.) „beleszeretek” egy programba és megfordul a világ. Nem az elvárásaimhoz keresek megoldást, hanem az elvárásaimat kezdem el a programhoz igazítani… Valószínűleg az a vásárló vagyok, aki olykor próbára teszi szegény ügyfélszolgálatosok türelmét, de én rengeteget kérdezek. Ha kell többször is visszatérek egy-egy kérdésre, egészen addig, amíg le nem tudom fordítani a magam nyelvére és meg nem értem a választ. Néha már-már kényelmetlen, de megéri a nem egyértelmű kérdéseket tisztázni. Sőt, az egyszerű dolgokra is érdemes rákérdezni. Pár hónapja jogászok és adószakértők sora vitázott azon, hogy az EKAER-ra vonatkozó jogszabályban a „VAGY” szó ’ÉS”-t, vagy valóban „VAGY”-ot jelent.

Ha minden kérdésre tudom a választ, akkor is érdemes pár kérdéssel megkeresni a fejlesztőket és közvetlen tapasztalatot szerezni az ügyfélszolgálat minőségéről. Általános tapasztalatom, hogy aki, nem készséges velem, mint leendő ügyféllel (akit szeretne magához csábítani), az a későbbiekben sem lesz az….

Pár „apróság” még a végére:

1, A programok többsége ki is próbálható. Végső döntés előtt mindenképpen javaslom a demo verzió letöltését, tesztelését.

2, A vásárlás előtt kérjük ki azoknak a kollégáknak a véleményét is, akik a napi szinten fogják a programot használni. Általában más igényeket támaszt egy vezető, és mást az, aki a számlázást végzi.

3, Fontos szempont lehet, de soha NE kizárólag az ár alapján döntsünk! Nem biztos, hogy a legdrágább valóban a legjobb program, és óvatosan közelítsünk az ingyenes, vagy feltűnően olcsó megoldásokhoz is. 4, Ne sajnáljuk a kiválasztásra szánt időt! Egy jó program nem csak a napi munkavégzést fogja egyszerűbbé tenni, de vállalkozásunk pénzügyi folyamataink hatékony központi eleme is lesz.